آموزش ترند توییتر و نحوه رسیدن به ترندهای اول
در این آموزش از سری آموزش های سینرجی مدیا می خواهیم به موضوعی جالب به نام آموزش ترند توییتر بپردازیم. برای ترند شدن شما به محتوای خوب نیاز دارید، اینفلوئنسرهایی که باعث موفق شدن پیام شما میشوند و کمی شانس. در این مقاله ما میخواهیم به شما کمک کنیم تا همه چیز را آماده کنید تا فقط به کمی شانس برای راهیابی به 10 ترند برتر توییتر نیاز داشته باشید.
موضوع ترند شده چیست؟
همچنین TT و یا trend خوانده میشود، اینها کلمات، هشتگها و یا عباراتی هستند که بیشترین تکرار را در یک زمان مشخص دارند. درمورد توییتر 10 تای اول برجسته میشوند و اینها با توجه به محبوبیتشان تغییر میکنند.
وقتی کاربران آن کلمات کلیدی را وارد میکنند میبینند که مردم چه چیزهایی پست میکنند پس اگر شما در پستهایتان از آن کلمات استفاده کنید، محتوای شما بیشتر دیده خواهد شد.
اما چیزی که امروز در آموزش ترند توییتر مد نظر ماست تثبیت موقعیت موضوعی است که شما میخواهید ترند کنید، پس بیایید قبل از اینکه چگونه این مهم را بدست آوریم، ببینیم توییتر بصورت رسمی چه چیزی میگوید.
اطلاعات رسمی از توییتر
ترندها توسط الگوریتم خاصی تعیین میشوند. این الگوریتم موضوعات محبوب را در بازه زمانی داده شده تعیین میکند، بجای موضوعاتی که بصورت دورهای یا روزانه محبوب شدهاند، برای کمک به شما تا بتوانید آخرین موضوعاتی که در توییتر مورد بحث هستند را پیدا کنید.
ترندها براساس موقعیت مکانی موضوعاتی را که بین کاربران منطقه جغرافیایی خاصی محبوب شدهاند مشخص میکنند. به سادگی اینها ترندهای شخصی سازی شده برای هر کاربر هستند و ممکن است برای هر منطقه متفاوت باشند.
در آموزش ترند توییتر تعداد توییتهای مربوط به ترند تنها یکی از فاکتورهایی است که الگوریتم برای تعیین و دسته بندی ترندها به حساب میآورد.
از سوی دیگر اگر تمایلات و هشتگها مربوط به موضوع مشترکی باشند، الگوریتم آنها را در یک گروه قرار میدهد. برای مثال، ممکن است که هر دو هشتگ #mondaymotivation و #motivationmonday در گروه #mondaymotivation قرار بگیرند.
چگونه در توییتر ترند شویم؟
همانطور که توییتر تایید کرده، کلمه یا هشتگ بخاطر حجم زیاد استفاده ترند نخواهد شد بلکه بخاطر محبوبیت در زمان داده شده ترند میشوند. اگر اینطور نبود #Trump و #selfie همیشه ترند بودند.
آنها میخواهند مستقیم و بی واسطه بودن را که به آنها شخصیت میدهد با پررنگ کردن رایج ترین موضوعات، تقویت و به این وسیله مکالمه را تهییج کنند.
علاوه بر این، الگوریتم نه تنها تعداد منشنها را شمارش میکند بلکه جذابیت اضافه شده توسط توییتها را نیز در نظر میگیرد، مانند ریتوییتها و واکنشها. بعلاوه، اگر حساب کاربری کارخانه، کاربران توییتر را زیر نظر گرفته و به آنها پاسخ بدهد ترند مهیج تر میشود. این جذابیت باید منطقی و ارزشمند باشد چرا که توییتر برای پاسخ هایی که با اموجی و یا “ممنون” داده میشوند ارزش کمی قائل است.
هدف از آموزش ترند توییتر این است که برای چند ساعت در لیست 10 ترند برتر باقی بماند. به همین دلیل یک استراتژی پیمایشی به جای پست کردن همه پیامها در یک لحظه پیشنهاد میشود.
مثلا برای شروع به قصد ترند شدن میتوانید از اینفلوئنسرها و یا مسابقات استفاده کنید و از این فشار اولیه جهت انتشار پیام خود در فضای مجازی بهره ببرید.
از اینجا به بعد، کلید کار اینجاست که محتوای شما باید به اندازهای خوب باشد که کاربران در بحث شما سرکت کرده و آنرا ادامه دهند.
کلید دیگر برای ترند شدن در توییتر برگزاری مسابقه است. بعضی اوقات نفرات برتر این لیستها در رویدادهای خبری مانند اخبار سیاسی، رویدادها، برنامههای تلوزیونی و برنامههای اوقات فراغت(مانند برنامه سفرهای تفریحی) دیده میشوند.
زمانی که رویدادهای خبری زیادی وجود ندارد که بشود با آنها رقابت کرد، یک کمپین میتواند بصورت بالقوه آغاز فعالیت کند. ولی بطور طبیعی این فقط میتواند برای حوزه به خصوصی برنامه ریزی شود.
برای اینکه مطمئن شوید زمانی که میخواهید شروع کنید ترندها منتشر شده اند، سعی کنید از ساعت 9 صبح آغاز کنید. وقتی که هنوز رقابت شدید نشده.
از چه هشتگی در توییتر استفاده کنیم ؟
محتوی و مخصوصا هشتگ (اگر استفاده شود) فاکتوری تعیین کننده برای موفقیت است. باید جهتدار باشد تا اجتماعی و موثر واقع شود به همین دلیل است که توییتر یک شبکه اجتماعی است.
هشتگ نباید حتما درمورد برند باشد ولی باید آنرا معرفی کند. پس اگر از هشتگ #بهترین_سفر_من استفاده کنیم، خیلی بهتر است تا #ویاس_مارتینز. در اینصورت کاربران هشتگ شما را خواهند دید و بیشتر تمایل خواهند داشت تا تجربه شما را به اشتراک بگذارند. وقتی کاربران برای دیدن هشتگ میروند توییت سما به احتمال زیاد جزء اولین توییت هاست. و به اندازه زیادی دیده خواهد شد.
درمورد گستردگی مطلب، بهترین روش در آموزش ترند توییتر این است که بین 10 تا 21 کاراکتر داشته باشد. این روی الگوریتم تاثیری نمیگذارد ولی برای خواندن و فهمیدن کاربران موثر است.
علاوه بر هشتگ، بقیهی پیام نیز باید به کاربران انگیزه دهد تا جذب آن شوند مخصوصا جامعهی اکانتهای کارخانهها. آنها اولین کسانی هستند که یپام شما را میبینند و آنها کسانی هستند که از موفقیت آن اطمینان حاصل میکنند، پس این موضوع را در نظر داشته باشید.
پس از گذر زمان از رها کردن و تعویض هشتگ نترسید. همانطور که گفته ایم، با وجود اینکه حجم منشنها ادامه پیدا میکند اما توییتر به مکالمات جدیدی که به وجود میآیند توجه بیشتری میکند.
کارهایی که نباید در توییتر انجام دهید !
1. شما نمیتوانید یک چیز را چند بار بدون اضافه کردن اطلاعات و محتوای جدید توییت کنید. توییتر این را بعنوان هرزنامه (اسپم) میبیند شما را بخاطر آن جریمه کند.
2. شما نمیتوانید روی هشتگی که مربوط به موضوع دیگری است سرمایه گذاری کرده و سعی کنید آنرا مال خود کنید. انتشار اشکالی ندارد (همانطور که در #نوروز اتفاق میافتد)، مخصوصا اگر مرتبط باشد، اما توییتر میتواند اکانتهایی را که از مکالمه سوءاستفاده میکنند و سعی در عوض کردن آن دارند تعلیق کند.
3. هیچ وقت فالوئر، کامنت و… را نخرید.
3. قطعا بی احترامی ممنوع است، کامنتهایی دشمنی، نفرت، محتوا و منابع جنسی را تحریک میکنند.
اینفلوئنسرها
هرچقدر در آموزش ترند توییتر حرفه ای شده باشید باز به کمک نیازمند بوده و ممکن است تا بحال همه چیز را درست انجام داده باشید. محتوای با کیفیت خود را دارید، یک ایده اصیل و مبتکرانه و… اما شروع خود را از طریق کاملا موثری انجام نداده اید.
بنابراین ممکن است در ابتدا شما یک توییت را برای جذب مردم بیشتر ترویج دهید و یا حتی یک ترند را منتشر کنید اما این هزینه زیادی دارد و اینطور بنظر میرسد :
یا همانطور که در اینترنت اتفاق میافتد مردم خودبخود آنرا نادیده میگیرند چرا که این یک تبلیغ است. همچنین بدون استراتژی درست نمیشود از در معرض دید بودن بهره برد.
بنابراین ما باور داریم که کلید کار داشتن اینفلوئنسرهای دارای صلاحیت است، سازندهای ترندها، با جوامعی که به پیام شما مرتبط است، تا بتوانند آنرا سریعا به 10 تای اول برسانند.
در الگوریتم توییتر همه کاربران برابرند اما کار آنها که به حساب میآید جذب است. در گروه اینفلوئنسرها، اینفلوئنسرهای کوچک (با کمتر از 10،000 دنبالکننده) کسانی هستند که بیشترین نرخ جذب را دارند.
در سینرجی مدیا ما تاکنون به تعدادی از برندها برای ترند شدن کمک کرده ایم و بیش از 30،000 اینفلوئنسر کوچک در توییتر داریم. مطمئنا در میان آنها ما پرونده مناسب برای برند و کمپین شما را داریم برای ثبت نام همین حالا اقدام کنید.
بخاطر داشته باشید…
مانند همه چیز در اینترنت، این راهنماییها به متن دیجیتالی در لحظه و کاربرانی که قابل پیشبینی نیستند بستگی دارند (اساسا این زیبایی کار است). بعلاوه الگوریتمهای داخلی ممکن است تغییر و یا رشد کنند.