هلو کیتی : موفقیت بازاریابی اینفلوئنسر ها

هلو کیتی : موفقیت بازاریابی اینفلوئنسر ها

بازاریابی اینفلوئنسر ها یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ چیزی است که بیشتر برندهای تجاری از آن در استراتژی های خود استفاده می کنند. برخی از شرکت ها از اینفلوئنسر ها در لحظاتی خاص استفاده می کنند، مثلا برای معرفی محصول جدید یا رویدادی خاص. از نمونه های جالب می توان به شرکت تولید ساعت دنیل ولینگتون و بازاریابی اینفلوئنسرهایش اشاره کرد. در سینرجی مدیا به شما میگوئیم که نکته کلیدی در برقراری ارتباط با دنیای امروز چیست و چطور شرکت های بزرگ دنیا این کار را می کنند.

 

 اینفلوئنسر مارکتینگ

در سال 1974 برند هلوکیتی (Hello Kitty) که یکی از شخصیت های مشهور دنیا بود و برند محصولات و بازی های الکترونیکی مخصوص به خود را داشت شروع به گسترش فعالیت در جهان کرد. این شرکت حتی سفیری در ژاپن در آسیا هم داشت.

برای همراه شدن با زمان خود، این شرکت به میکرو اینفلوئنسر ها که همان افراد مشهور با تعداد فلوور کم بودند روی آورد تا محصولات خود را در شبکه های اجتماعی شناخته شده تر کند.

 

دو سال پیش، آن ها یک

روه با نام “باند هلو کیتی” راه اندازی کردند با اینفلوئنسر هایی که بین 10000 تا 1000000 هزار فالوور داشتند. این اینفلوئنسر ها عاشق برند هلو کیتی بودند و محتوی در رابطه با این برند منتشر کرده بودند. بنابراین با آن ها تماس گرفتند و بدون در نظر گرفتن حوزه کاریشان که مد، غذا، ورزش و موسیقی بود آن ها را به تجمع دعوت کردند.

در حال حاضر این گروه 200 عضو اصلی دارد و آن ها برای انتشار اطلاعات درباره محصولات هلو کیتی هیچ پولی نمیگیرند. چرا؟ چون سناریویی که برای اعضای گروه چیده می شود به نحوی است که بین هر 200 نفر ارتباط قوی ایجاد می کند و خود به خود سبب قوی تر شدن و بالا رفتن دنبال کنندان همه آن ها می شود. آن ها این ریسک را می پذیرند چرا که طرفدارانشان از این ارتباط لذت خواهند برد.

علاوه بر این، نوع شخصیت هر کدام با شخصیت دیگری فرق می کند و زمانی که همه با هم درباره موضوعی خاص صحبت می کنند شکل خاص تری به آن می دهند.

بیش از اینفلوئنسر ها

داشتن سفیران برند یک چیز است و استفاده کردن از آن ها چیزی دیگر. اعضای گروه اینفلوئنسر ها از واکنش دنبال کننده هایشان نسبت به محصولات گزارش می دهند و از این طریق می توانید خوبی ها و بدی های محصول خود را بسنجید. حتی میزان لایک ها و کامنت ها هم معیار سنجش خوبی هستند.

برای اطمینان از اینکه این افراد مشهور تنها به جامعه بینندگان خود محدود نمی شوند شرکت هلو کیتی رویداد هایی برگزار می کند و اینفلوئنسر ها با برند هایی که مشابه با برند خود در ارتباط هستند. بنابراین هلو کیتی نه تنها محصولی رویایی است بلکه افراد از آن در شیوه زندگی روزمره خود استفاده خواهند کرد.

برای مثال، با رستوران ها و کافه های متعددی در ژاپن و سایر کشور ها کار می کنند تا در زمینه غذا نام خود را در سطح شناخته شده نگه دارند. در حوزه مد و لباس هم با برند هایی مانند ASOS و یا Primark همکاری می کنند. و این سبب شده است تا گروه و باند هلو کیتی به 8 میلیون کاربر در طول روز با 300 پست در فقط اروپا دست یابد.

اینفلوئنسر مارکتینگ هلو کیتی

 

قطعا، همه برند ها سفیر محصول در کشور های مختلف ندارند اما ما در سینرجی مدیا به شما این امکان را می دهیم تا با بازاریابان و اینفلوئنسر ها در ارتباط باشید و از مزایای دو جانبه بهره ببرید همچنین با ثبت نام شما اینفلوئنسرها ، مدل ها ، بلاگر ها و واینر ها از کمپین ها بهره مند شوید.

Admin
نویسندهAdmin

دیدگاهتان را بنویسید